انستیتوت آموزشی تخصّصی دانشجویان پویا

انستیتوت آموزشی تخصصی دانشجویان پویا دریچه ای به سوی فردای روشن

انستیتوت آموزشی تخصّصی دانشجویان پویا

انستیتوت آموزشی تخصصی دانشجویان پویا دریچه ای به سوی فردای روشن

کار های کاربردی در اکسل

_ کشیدن چارت در اکسل در چند ثانیه

یک سلول را در میان جدولی که می خواهید اطلاعات آن به شکل چارت رسم شود انتخاب کنید کلید F11 را فشار دهید چارت شما آماده است ! اکسل چارت شما را در یک Chart Sheet جدید ایجاد می کند شما می توانید سایر تنظیمات را طبق روش معمول انجام دهید.

 

2 _ کپی کردن Chart Formats در اکسل

همان گونه که میدانید تنظیمات مربوط به فرمت چارت ها در اکسل بسیار وقت گیر و گاه کسل کننده است. آیا تا به حال چارتی را در اکسل ایجاد کرده اید که به نظرتان فرمت مناسب و ایده آلی داشته باشد و دوست داشته باشید سایر چارت هایی که ایجاد می کنید یا قبلا کشیده اید همین فرمت را داشته باشند؟ در این ترفند روش بسیار ساده ای را برای کپی کردن Chart Formats حتی بین فایل های مختلف معرفی خواهیم کرد.

چارتی که فرمت دلخواهتان را دارد انتخاب (select) کنید با فشردن دو کلید ctrl+C چارت را کپی کنید. چارت مقصد که می خواهید فرمت آن را تغییر دهید را انتخاب (select) کنید از منوی edit بالای صفحه گزینه Paste Special را انتخاب کنید در پنجره ظاهر شده گزینه Formats را انتخاب کرده و Ok کنید به همین سادگی کلیه فرمت های چارت شما کپی شد.

 

3 _ لینک کردن Autoshape و Textbox با اطلاعات داخل سلول در اکسل

آیا تا به حال به مرتبط کردن یک text box یا یک AutoShape به یک سلول نیاز پیدا کرده اید؟ با این ترفند شما می توانید اطلاعات یک سلول را به یک text box یا یک AutoShape به صورت لینک منتقل کنید.

یک text box یا یک AutoShape رسم کنید حالا text box یا AutoShape ایجاد شده را انتخاب (select) کنید روی formula bar (نوار بالای صفحه که فرمول ها در آن نمایش داده می شوند) کلیک کنید و علامت = را تایپ کنید حال بر روی سلول مورد نظرتان کلیک کنید و کلید enter را فشار دهید هما نطور که مشاهده می کنید اطلاعات سلول مور نظرتان به text box یا AutoShape به صورت لینک منتقل شده است حالا می توانید از روش های معمول formatدلخواهتان را به textbox یاAutoShape بدهید .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد